Geef uw mening over de Canon beroepsonderwijs.
ja
/
nee
Home
Over deze canon
Thema's
Contact
THEMA'S
Interpersoonlijk
Lees verder
Pedagogisch
Lees verder
Didactisch
Lees verder
Organisatorisch
Lees verder
Samenwerking
Lees verder
Reflectie en ontwikkeling
Lees verder
MBO in de keten
Lees verder
Leren van volwassenen
Lees verder
Onderwijsstelsel, wetgeving en beleid
Lees verder
Leerwegen en deelnemersstromen
Lees verder
Kenmerken deelnemers en leerprocessen
Lees verder
Kenmerken arbeidsmarkt
Lees verder
Samenwerking
Lees verder
Curriculum en/of leerinhouden
Lees verder
Pedagogisch didactisch en leeromgeving
Lees verder
Beoordeling en examinering
Lees verder
Organisatorische condities
Lees verder
Professionalisering en scholing van opleiders
Lees verder
Geef uw mening over de Canon
CONTACT
Heeft u vragen of opmerkingen over deze website dan kunt u contact opnemen met het expertisecentrum beroepsonderwijs
ecbo (Locatie Utrecht)
t.a.v. Regina Petit
Postbus 19194
3501 DD Utrecht
Tel. 030 296 04 75
Contactformulier
ALLE ARTIKELEN
21ste-eeuwse vaardigheden in het mbo
Aanvliegroutes voor curriculumontwerp
Actoren in het middelbaar beroepsonderwijs
Affectieve dimensie van leren
Beoordeling bij praktijkleren
Beroepsonderwijs in Europees perspectief
Boundary crossing: leren met en van ‘de ander’
Burgerschapsonderwijs in het mbo
Cognitieve dimensie van leren
Creëren van een motiverende leeromgeving
Derde leerweg
Doelgroepen van volwasseneneducatie
Doorstroomroutes in en rond het mbo
Drievoudige kwalificatie
Duurzame implementatie van LOB
Duurzame inzetbaarheid van praktisch geschoold personeel
Duurzame onderwijsontwikkeling
Dynamisch innovatiemanagement
ECVET als bijdrage aan Leven lang leren
Effecten van volwasseneneducatie
Examens Nederlands in het mbo
Examineren in het mbo
Flexibilisering
Gedeeld leiderschap in docententeams
Gepersonaliseerd leren
Gepersonaliseerd leren 2
Groepsdynamica en andere sociale processen
Handelingsdilemma’s in het beroepsonderwijs
Hybride leeromgeving in de techniek
Infrastructuur voor volwasseneneducatie
Instructeurs: verzorgers van de praktijkcomponent in het mbo
Kiezen voor een technische mbo-opleiding
Kritisch reflectief teamgedrag
Kritische denkvaardigheden van mbo-studenten
Kwalificatiestructuur mbo als communicatie-instrument
Leerprocessen
Leeruitkomsten in het mbo
Leren en participeren
Levensloopeffecten van beroepsgericht onderwijs
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
Makersonderwijs in het mbo
Mbo-docent, een vak apart
Mediawijs ict-gebruik
Motiveren van studenten
Nieuwsgierigheid als prikkel tot leren
Omgaan met verschillen
Onderwijspedagogische visies van mbo-docenten
Ontwerpafwegingen voor leeromgevingen op de grens van school en werk
Ontwerpen van innovatiewerkplaatsen (IWP’s)
Ontwikkelen van beroepskennis
Organisatie, bestuur en beleid
Organiseren van onderwijs aan volwassenen
Ouderbetrokkenheid
Ouderbetrokkenheid bij loopbaankeuzes
Passend onderwijs
Pestgedrag in het mbo: oorzaken en oplossingen
Portfoliogebruik in het mbo
Professionalisering docenten
Professionalisering docenten 2012
Professionele leergemeenschappen
Regionale samenwerking
Rekenen in het mbo
Rolverdeling in teams
Samen werken aan volwasseneneducatie
Samenwerking in docententeams
Sectoren, leerwegen en niveaus
Seksuele diversiteit in het beroepsonderwijs
Situering van leren
Sociaal kapitaal in het mbo
Sociale media en netwerken
Sociale netwerken als kans en obstakel
Stagediscriminatie op het mbo
Succesvol differentiëren
Taalbewust lesgeven op het mbo
Teamleren en teamgericht HRM
Tien met een griffel
Toelatingsbeleid van mbo-instellingen
Transitie van mbo naar hbo
Transitie van vmbo naar mbo
Vakmanschap in het mbo
Vergroten van studentbetrokkenheid
Voortijdig schoolverlaten
Voortijdig schoolverlaten in het mbo
Vruchten plukken van peer support
Werkplekleren
Zelfgestuurd leren
Zij-instroom in het mbo: PDG-trajecten
Zorgen voor ‘werkzame’ opleidingen